Bekijk hier het volledige schoolreglement voor het schooljaar 2021 – 2022 en ons intern verkeersreglement
© 2022 – G.V.L.S. Onze-Lieve-Vrouwinstituut Pulhof
Grotesteenweg 489
2600 Berchem
Tel. 03/230.12.78
Ik geef les in 3C.
Verhalen vertellen alsof je er zelf bij was!
De klok in de gaten houden – tijd vliegt altijd sneller dan verwacht!
Oker, want het heeft iets warms en gezelligs, net als een herfstwandeling.
Risotto met zeevruchten, vooral als die lekker romig is!
Nieuwe plekken ontdekken en verdwalen op de mooiste wandelroutes.
De laatste pagina van een spannend boek lezen en willen dat er nog 100 pagina’s waren.
Voor een episch avontuur… of gewoon een heerlijk stuk taart.
Een mooie en lange wandeling in de bergen.
Om je te helpen en voor een leuk feestje.
sport/gym juf
andere helpen
meteen beginnen aan iets (uitstelgedrag)
sport
groen
lasagne
atletiek/ samen sporten
spinnen/ treuzelen
samen ijsjes eten
een leuk feestje
Muzische vorming en w.o.
Mijn zoontjes, vertrekken op reis of uitstap, een mooie zonsopgang.
Bekijken van een sterrenhemel
Mijn gezin, vrienden in nood
Om op vakantie te vertrekken, om knuffels te geven aan mijn 2 kindjes
Ik slaap graag door
Een hartelijke knuffel
1 dag juf 1E, 1 dag juf 2C en juf Duits
wiskunde en plannen
zingen
Duits
alle kleuren van de regenboog
rode kool met worst en patatjes
wandelen, lezen, uitstapjes met vriendinnen, koffietjes gaan drinken met mijn dochter
oneerlijkheid
om op vakantie te vertrekken
Om te kijken naar een mooie sterrenhemel
Om een warme chocomelk te drinken
Laat me maar verder slapen
Een fijn gesprek, een nachtwandeling, sterren kijken, samen zingen en dansen, een warme chocomelk
Voor alles want ik heb niet veel slaap nodig 🙂
*
Een prachtige sterrenhemel of een das met kleintjes
Ik slaap toch liever door
Met mijn kindjes op stap, joggen, fietsen, lezen, op reis dingen ontdekken, citytrips, salsa, piano, cultuur opsnuiven, interieurs pimpen, af en toe lekker gek doen, erin vliegen …
*
Om een mooie sterrenhemel te bekijken
*
Voor een ongelukkig of ziek kindje…, maar ook voor vuurwerk of een prachtige sterrenhemel (Voor die sterren haalde mijn papa me vroeger soms echt wel eens uit mijn bed!)
een prachtige sterrenhemel met vallende sterren
Als ik iemand uit de nood moet helpen
Ik slaap graag, maar wanneer mijn dochtertje Rosalie weent dan sta ik graag op 🙂
Een concert van Bruno Mars
Voor een gezellig babbeltje aan het kampvuur
Sushischotel, massage, op reis vertrekken, … voor (bijna) alles eigenlijk 🙂
Als ik de Lotto gewonnen heb
Om iemand te helpen
om op vakantie te vertrekken
een leuke citytrip
Om eens naar je kleine puppy te komen kijken!
voor een lekker glaasje lichte rosé en een leuke babbel
Mijn kinderen die nachtmerries hebben of ziek zijn
m iemand die ik graag zie te helpen
om op vakantie te gaan
Om op reis te vertrekken
Vallende sterren, vuurwerk of smoutebollen
roze
Voor een lekker etentje met een lekker glaasje
Paars
Een dikke knuffel van mijn dochtertje
Blauw
Vuurwerk, een prachtige sterrenhemel of een leuk feestje
Ik geef les in verschillende toffe klassen
Luisteren naar anderen zonder oordeel
Creatief koken
Muzische vorming omdat dit heel gevarieerd kan zijn: zingen, bewegen, knutselen, yoga enz…
Roze en alle tinten blauw
Warme appeltaart met kaneelijs
Dansen, zingen, yoga, mediteren, gezellig gaan eten met familie of vriendinnen, een dag doorbrengen met mijn allerliefste metekindje
Regenweer, koude, oneerlijke mensen, ziek zijn
Als je me nodig hebt, ben ik er elk uur van de dag! En ook om te mediteren tijdens een zonsopgang, zalig!
Onze school biedt een antwoord op de sterk geïndividualiseerde wereld door “samen te leven en samen te leren”. Betrokkenheid, verbondenheid en respect zijn hierin onze fundamenten. Dit zowel binnen onze school als binnen de samenleving waar we deel van uitmaken.
De diversiteit aan ervaring, talenten en persoonlijkheden van het team zetten we gericht in. Dit werkt verrijkend en grensverleggend. Als team maken we keuzes, nemen we beslissingen en staan we als één groep achter de richting die we uitgaan.
Leerlingen kunnen hier ‘groot worden’. Er is continuïteit mogelijk door de verbinding van kleuterschool, lagere school en secundaire school ook al heeft elke afdeling zijn eigenheid.
We zien de grootte van onze school als een troef. Ons uniform staat voor eenheid en samenhorigheid.
Op Pulhof leren we interactief. We ontdekken samen, zoeken samen naar oplossingen, leren van elkaar. Om iedereen de kans te geven hieruit het maximale te halen, zijn rust en structuur twee basisvoorwaarden. We creëren samen met de kinderen een helder kader waardoor grenzen duidelijk worden en iedereen de verwachtingen kent.
Daarnaast zorgen we ook voor de nodige rust op school en waken we over orde zowel binnen als buiten de klas. We geven stilte bewust een plaats. Vaste rituelen verhogen de herkenbaarheid. Zo leren kinderen genieten van uit te kijken naar wat komt.
Onze school draagt een christelijke levensvisie uit. Inspiratie halen we uit de Bijbel, de katholieke traditie en vooral in de persoon van Jezus.
We vinden de christelijke waarden uit de bijbelverhalen belangrijk. Die waarden worden vertaald in de leefregels van onze school. We leven deze voor met respect voor andere religies of levensbeschouwingen.
We gaan ervan uit dat je mens wordt in verbondenheid met de ander, met de wereld(kerk) en met God. Naastenliefde krijgt daarom een belangrijke plaats in ons schoolleven.
Volgens ‘Moeder Julie Billiart’ is het kind in eerste instantie een jonge mens waarin Christus moet gevormd worden. Het is een verstand dat vraagt naar waarheid, een wil die gericht moet worden naar het goede, een hart dat moet leren goed en schoon lief te hebben. Een kind is vertrouwvol en geeft zich spontaan wanneer het hartelijke belangstelling ondervindt. Het kind is een aantrekkelijk en boeiend wezentje, waaraan we moeten leren het leven te zien in zijn ware licht, waaraan we moeten tonen dat het verrassingen voorbehoudt, dat het geen pretje of ook geen last is, maar een opgave.
We zijn een school die een tweede thuis biedt voor onze kinderen. Een thuis waarbinnen leerkrachten, ouders en externe partners handelen vanuit een welbepaalde rol. Naast aandacht voor het leerproces, hebben we aandacht voor de persoon van elk kind en voor ieder die deel uitmaakt van onze school. We zijn verdraagzaam en houden rekening met verschillen zodat iedereen erbij kan horen.
Op onze school zetten we in op levensecht leren, communicatieve vaardigheden, beweging en creativiteit. We hebben aandacht voor succeservaring op verschillende domeinen en bouwen aan het zelfregulerend vermogen. Zo stimuleren we onze leerlingen bij hun totaalontplooiing (cognitief, motorisch, affectief en sociaal).
Ons team streeft ernaar om leerinhouden op diverse manieren aan te bieden. Daarbij zetten we onze digitale middelen maximaal in.
Voor leerlingen die moeilijker leren, makkelijker leren of hoogbegaafd zijn, bieden we extra ondersteuning of uitdaging waar nodig.